Kölcsönös szimpátia
Amikor nem a megfelelő weboldalon hirdettem meg a masszázstevékenységet...
16 éven át minden nap ugyanazt mondtam: ABZrtJónapotkívánokFiller Ildikó.
Ebből kb. 14 olyan év volt, amikor imádtam a munkámat.
Hogy mivel foglalkoztam?
Telefonos behajtóként dolgoztam egy finanszírozó multicégnél. Méghozzá nem is akárhogy.
Kétszer kaptam virágcsokrot, számtalan állásajánlatot, kávémeghívást, stb.
Mert ezt a fajta munkát is lehet szerelemből csinálni, EMBERként.
A lényeg, a lényeg, hogy nem kicsi, hanem jó nagy rutinom van a telefonos kommunikációban, így "viszonylag" könnyedén kezelem a váratlan hívásokat is.
Amikor munkát váltottam, akkor beüzemeltem egy online időpontfoglalási rendszert is. Így gondoltam kiküszöbölni, hogy a vendégjelöltek telefonon érdeklődjenek.
Ám egy reggel, számomra kicsit korai időpontban (09:00) csörgött a mobilom.
Későn fekvő típus vagyok, ilyenkor azért már ébredezési fázisban, mégis csodálkozó pillantással néztem a telefonomra. Mire felvettem volna, megszakadt a hívás.
Jól nevelt hölgyként úgy döntöttem elég éber vagyok már ahhoz, hogy elintézzek egy telefont, ezért visszahívtam.
- Jó reggelt! Filler Ildikó vagyok.
- Helló! Masszázzsal kapcsolatban érdeklődnék.
Egy úriember volt a vonal másik végén. Potenciális vendég. Hm. Egye fene, akkor beszéljünk az én számlámra.
A következő gondolatom azonban ez volt: Most mit mondjak?
Az jutott eszembe, hogy valahol biztosan látta a telefonszámomat. Olyan sok helyen nem szerepel. Külön nem hirdetek mostanság, vagyis akkor a weboldalamon vagy annak a helynek az oldalán, ahol most éppen dolgozom.
Mindkét helyen fel van tüntetve milyen masszázstípusok közül válaszhat. Hm....
- Igen? És milyen masszázs érdekli?
- Hát, milyen van?
Khm. Azért erre tényleg nem számítottam.
Általában a hívó vagy érdeklődő felet nem az jellemzi, hogy nem tudja mit akar.
Mert oké, értem én, hogy nem volt kedve átböngészni a weboldalt, na de..
- Frissítő svédmasszázs, reflexológiás talpmasszázs, indiai ayurvédikus olajos masszázs és ezek kombinációja. - vágtam rá azért viszonylag gyorsan.
- Oké. És tusolási lehetőség van?
No, ennél a kérdésnél bekattant valami az agyamban. Ez biza nem a szokásos szeretnék bejelentkezni egy svédmasszázsra, mert baromira fáj a hátam típusú hívás lesz.
Így aztán kapásból ezt válaszoltam:
- Nincs, nálunk erre nincs lehetőség. (Egyébként van)
Kis csend a vonal másik végén. Én pedig kihasználtam az alkalmat és gyorsan kimondtam az első mondatot még, ami bekúszott az elmémbe:
- Nálunk nincs erotikus masszázs. Itt csak sima, hagyományos svédmasszázs van.
Csend. Az úriember hallgatott. Én sem kapkodtam el a folytatást.
Majd feltette a számára leglogikusabb kérdést:
- Maguk nem egy masszázsszalon?
Na, erre most mit mondjak???
Igen, de mégsem. Mert úgy nem, ahogy ő gondolja. Továbbra is udvariasan szándékoztam válaszolni, pedig most éppen én fizettem ezt a hívást:
- Masszázs és jóga van nálunk. Amúgy masszázsműhely, ha pontos akarok lenni.
- És tényleg nincs a masszázs után valami kényeztetés?
A sima, hagyományos svédmasszázs megfogalmazás részemről pontosan ezt hivatott kifejezni. Ezek szerint az úriember számára nem annyira vagy nem túl hitelesen.
- Nincs. Mi nem vállalunk erotikus masszázst.
Embere válogatja elhangzik-e ezután a következő kérdés, mert nyilván nem ez az úriember volt az első, akivel lefolytattam egy ilyen jellegű beszélgetést az elmúlt másfél év alatt.
Szóval csak a kedvedért írom le, ha már eddig eljutottál az olvasásban. :-)
- És kölcsönös szimpátia alapján se?
Szerencsére nem vagyok egy mimóza lélek. Ugyebár telefonos behajtó koromban hallottam már ennél cifrábbakat is. Most konkrétan viszonylag hangosan felröhögtem, és közöltem:
- Nincs.
Számomra ez egyáltalán nem releváns. Kölcsönös szimpátia? És akkor mi van? Hogy van ez összefüggésben?
Ilyen és ehhez hasonló gondolatok foglalkoztattak.
Ezután általában elköszönés nélkül leteszik a telefont. Ez most sem volt másként.
Aztán egy kedves ismerősöm felvilágosított: a hívó félnek nincs vesztenivalója, mert hátha mégis...